קידום אתרים בגוגל – מה זה?

יש לך אתר אינטרנט ואתה שומע את כולם מדברים על זה שהם רוצים להיות במקום ראשון בגוגל, למה? מה יש במקום הראשון בגוגל? מחלקים שם כסף? למה כולם נלחמים על המקום הראשון בתוצאות האורגניות? ומי זוכה? כל העסק הזה של המלחמה על המקום הראשון בגוגל נקרא בשפה המקצועית – קידום אתרים בגוגל או בלועזית SEO. גוגל הינו מנוע החיפוש הגדול בעולם בו גולשים מאות מיליוני גולשים ומחפשים שירותים או מוצרים שונים. ועל כן, כולם מעוניינים להופיע בתוצאות הראשונות כאשר הגולשים מקלידים מילת חיפוש הקשורה במה שהאתר שלנו מוכר. פנית לחברת עיצוב אתרי אינטרנט ועיצבו לך את האתר היפה ביותר אבל זהו שזה כבר לא מספיק היום…

איך עובד קידום אתרים בגוגל?

קיימות שני אפשרויות פרסום במנועי החיפוש גוגל, האחד הוא קידום אתרים ממומן והשני הוא קידום אתרים באופן אורגני, בשני המקרים מדובר על קידום אתרים בגוגל, אולם הממומן מבוצע על ידי הטענת חשבון הגוגל אדוורדס בתקציב לפרסום אשר מתבצע על ידי הקלקת הגולשים ותמחור לפי קליק. קידום אורגני מתבצע באופן טבעי על ידי מנוע החיפוש גוגל, אולם מקדם אתרים מקצועי יוכל לדחוף את האתר שלכם לתוצאות הראשונות עם המון ידע ועבודה קשה.

מה עדיף ממומן או אורגני?

אחת מהשאלות הרווחות בקרב בתי עסק רבים שמקימים אתר אינטרנט היא מה עדיף – קידום אתרים בגוגל באופן ממומן או אורגני? יש לציין שהקידום הממומן הינו יקר מאוד ועלול להסתכם באלפי שקלים מידי חודש. לעומת הקידום האורגני שמחירו נע בין 500 ₪ ועד 1500 ₪ לחודש. יחד עם זאת, הממומן אינו תלוי באיכותו של האתר ומייד האתר מופיע בתוצאות הראשונות, לעומת האורגני שתוצאותיו נראות רק לאחר 5 חודשים לפחות וגם זה לא ממש בטוח.

רואים אותך – פונים אלייך

אז אם עדיין לא ברור לכם לשם מה אתם צריכים קידום אתרים בגוגל, נסכם ונאמר שעל ידי קידום האתר, למעשה גולשים רבים מוצאים אתכם ברשת בקלות, כך גודלת התנועה באתר שלכם ויותר לקוחות מגיעים אליכם ומן הסתם אתם מוכרים יותר. ישנם עסקים רבים שכול פעילותם מבוססת על אתר האינטרנט שלהם ואינם מחזיקים משרד פיזי, זה נפוץ מאוד בקרב חברות תיירות, צימרים, נדל"ן וחנויות מקווננות.

טבלת השוואה בין קידום ממומן וקידום אורגני בגוגל

קידום ממומן קידום אורגני
מתי רואים תוצאות מייד לאחר 3 חודשים לפחות
האם ניתן לקבוע מיקום? כן לא
עלות יכול להגיע לאלפי שקלים בין 500-1500 לחודש
איכות האתר חשובה חשובה מאוד
משך זמן בתוצאות ראשונות כל עוד אתם משלמים ממושכת ללא תלות בתשלום
דילוג לתוכן