בניית אתר לעסק – המדריך השלם ללקוח החדש

בעידן הטכנולוגי המתפתח כל עסק שמכבד את עצמו מבין אם במוקדם או במאוחר שצריך אתר אינטרנט. חלק מהעסקים שבו אתר גילו פוטנציאל פרסומי אדיר, עבור חלק אחר מהווה האתר כרטיס ביקור בלבד ויש עסקים שמחזיקים בו ללקוחות קיימים שמתעדכנים מפעם לפעם במה שחדש. אם אתה בעל עסק ללא אתר אינטרנט והכול ממש חדש לך, פנית למספר חברות המפתחות אתרים וקיבלת הצעות מופקעות – אולי כדאי שתתחיל את תהליך בניית אתר לעסק שלך בהבנת התהליך ובקבלת מספר מושגי יסוד בתחום.

בניית אתר לעסק מתחיל באפיון מדויק

ובכן, זוהי אינה קלישאה זו האמת, שכן בניית אתר לעסק מצריך אפיון מדויק של העסק אשר יובא על פני אתר אינטרנט. אתר אינטרנט נבנה ממספר דפים, כאשר בדף הבית מוצגים תפריטים ותתי תפריטים. ראשית, יצטרך מאפיין האתר לדלות פרטים אודות בית העסק על מנת להבין היטב את השירותים שהוא נותן וכך ליצוק את אותם שירותים בתוך העמודים ובתוך התפריטים. לדוגמא: אם מקימים אתר אינטרנט לעסק בתחום הנדל"ן יחולקו דפי האתר והתפריטים לנושאים המותאמים לבית העסק כגון דירות למכירה, דירות להשכרה וכדומה.

מי עורך את האפיון? את האפיון עורך מומחה מחברה לבניית אתרים.

מה עלות האפיון? במידה והלקוח מעוניין להתחיל בתהליך בניית אתר לעסק שלו בחברה מסוימת, האפיון ייכלל כחלק מבניית האתר, אם הלקוח אינו סגור על חברה ורוצה לשאול הצעות מחיר בין מספר חברות עם אפיון מדויק – יעלה האפיון בין 1000-2000 ₪ תלוי באיזו חברה ובמורכבות האתר.

יתרונות- כדאי לבצע אפיון כדי לקבל הצעת מחיר מדויקת עבור האתר וכדי למנוע הפתעות עתידיות.

האפיון מתאר למעשה בדיוק רב את האתר של הלקוח בכתב.

עיצוב האתר לפני בנייתו

בעלי עסקים רבים שמחליטים על בניית אתר לעסק שלהם, לא מפרידים בין עיצוב האתר לבין התכנות שלו. אתר אינטרנט מורכב מעיצוב גרפי שזה למעשה חזות האתר, עיצוב הצבעים, האלמנטים, הלוגו וכל רכיב עיצובי באשר הוא. את אותו עיצוב גרפי 'מפעיל' המתכנת. המתכנת גורם לכך שהתמונות הויזואליות יהפכו לחיות, כלומר, הגולשים יוכלו לעבור בין דפי האתר, למלא טופס צור קשר, להירשם וכו…

מי מעצב את האתר? תלוי בתקציב, ניתן לרכוש תבנית עיצוב מוכנה או לשכור את שירותו של מעצב גרפי אם מעוניינים באתר עם עיצוב מותאם באופן ייחודי לבית העסק.

מה עלות עיצוב? תבנית עיצוב מוכנה יכולה לעלות בין 200-500 ₪ כאשר שירות מעצב גרפי יכול לעלות בין 2000-10,000 ₪ – תלוי במורכבות האתר.

המלצה: בניית אתר לעסק יכולה לשלב עיצוב מתבנית עיצוב מוכנה עם מעט שינויים של מעצב גרפי. העלויות נמוכות והתוצאות מצוינות.

הכול על תכנות האתר

כאמור, בניית אתר לעסק הוא גם תכנות העיצוב הגרפי של דפי האתר והאלמנטים ואת זה מבצע התכנת. ישנם שני סוגי מערכות עימם בונים אתרים: מערכת קוד פתוח ומערכת קוד סגור. ההמלצה היא להשתמש עם מערכת קוד פתוח כגון: וורדפרס, ג'ומלה ודרופל. הנפוצה ביותר היא וורדפרס ולכן, מומלץ לחפש חברה שבונה עם מערכת זו. מערכת קוד פתוח אינה מגבילה אתכם בחברה מסוימת ומאפשרת לכם מעבר בין חברה אחת לשנייה במידה ואינכם מרוצים. לעומת מערכת קוד סגור שלא מאפשרת לכם לעבור לחברה אחרת.

מי בונה את האתר? תכנת לבניית אתרים

עלות התכנות- יכול לנוע בין 1000 ₪ על תרגום תבנית עיצוב מוכנה מאנגלית לעברית ועד… השמיים הם הגבול, ישנם אתרים ענקיים שעלות הפיתוח שלהם יקרה. לרוב, אתר תדמיתי יכול לעלות בין 1000-5000 ₪ אם הוא לא מורכב מידי ואתר מסחר בין 4000-15000 ₪ אם אינו מורכב מידי.

רכישת כתובת אינטרנט (DOMAIN) ושטח אחסון

בכדי שלא תופתעו בניית אתר לעסק מצריך מספר הוצאות נלוות כאשר הראשונה היא רכישת כתובת האינטרנט, זו אותה כתובת שמופיעה למעלה בדפדפן בסגנון www.aaa.co.il העלות שלה בדרך כלל בין 10$ ועד 30$ אלא אם כן, תבחרו שם ממש ממש מבוקש שיכול להגיע לאלפי $$$

את האתר יש לאחסן ברשת בשר מארח כדי שיוכל לתפקד כמו אתר. יש חבילות אחסון מגוונות המותאמות לגודל האתר ולפעולות המבוצעות בו. חבילת אחסון סטנדרטית עלותה בין 20-80 ₪ לחודש.

קידום האתר בגוגל וברשתות חברתיות

בניית אתר לעסק זה נחמד מאוד, אך אם לא תפרסמו את האתר איש לא ידע על קיומו בדיוק כפי שתשכרו חנות שכוחת אל ביער נידח ורחוק ממגורים. כאשר אתם גולשים באינטרנט ומחפשים שירו או מוצר, סביר להניח שאתם מקלידים במנוע החיפוש גוגל צמד מילים וכאשר נפתחות בפניכם התוצאות, אתם נכנסים ובודקים באתרים. קידום אתרים הוא למעשה הליך המקדם את האתר שלכם לתוצאות הדף הראשון במנוע החיפוש גוגל. הכוונה, אם אתם עורכי דין פליליים בתל אביב, תקודמו בצמד המילים 'עורך דין פלילי בתל אביב' לדף הראשון בתוצאות של גוגל וכך יגיעו אליכם הרבה גולשים פוטנציאליים שמחפשים את השירות

מי עושה קידום אתרים? חברת קידום אתרים או מקדם האתרים של החברה בה בניתם את האתר.

עלויות- קידום אתר עלותו משתנה על פי מילות המפתח ורמת התחרותיות עליהן. לרוב, המחירים נעים בין 800-3000 ₪ לחודש לקידום 10 מילות מפתח.

ולסיכום…

בניית אתר לעסק הוא הליך המצריך התערבותם של מספר גורמים. חברה לבניית אתרים מחזיקה את כל הגורמים ולרוב, לא מומלץ לערב מספר נותני שירות שאין בניהם קשר. טווח הזמן הממוצע להקמת אתר נע בין שבועיים לאתר פשוט ועד חודשיים לאתרי מסחר מורכבים ופורטלים.

אנו בנטביי מציעים לך אתרים יפים ומעוצבים מבוססי מערכת קוד פתוח וורדפרס עם תשתית איתנה לקידום האתר. כמו כן, יש לנו מחלקת קידום אתרים מעולה שתבטיח לך תוצאות מצוינות בטווח זמן קצר יחסית. אם אתה מעוניין להתחיל בתהליך בניית אתר לעסק שלך צור עימנו קשר ונשמח לייעץ לכם.

ליצירת קשר לחץ כאן

דילוג לתוכן